Przejdź do głównej zawartości

Tęsknota.

Dość już zimy, stanowczo trwa za długo. Tęsknię do ciepłego słonka, zieleni, kwiatów i wypoczynku co niedzielę na działce, a także do poranków z kawą na balkonie.
No cóż jeszcze około 2 miesięcy poczekamy, do cieplejszych dni, choć już dzień trwa dłużej i jasno się robi przed 7, to niestety minus na termometrze nie nastraja optymistycznie.
Ten czas oczekiwania na wiosnę wykorzystuję do planów działkowych i balkonowych, pomalutku kupuję nasiona na razie kwiatowe, i doszkalam się dużo czytając o pielęgnacji ogrodu.
 Tak jak w tamtym roku kupiłam lobelię, pokochałam te kwiaty, które są łatwe w uprawie i nie lubią ich szkodniki.

W tle lobelia zwisająca, wyhodowana tamtego roku.
Tym razem skusiłam się na inną odmianę to lobelia przylądkowa o odcieniu jasnego fioletu. 
Także na wysianie czekają ostróżka ogrodowa, cynia liliput, bratki, smagliczka nadmorska o pięknym miodowym zapachu. 
Smagliczkę zakupiłam w dwóch opcjach kolorystycznych: białym i mieszance bieli i fioletu.
Tamtego roku miałam ją w białym kolorze, zakupiłam ją na targu kosztowała zaledwie 3 zł.


Większość z nich ozdobi balkon, mam też wielką ochotę zakupić petunię i million bells. Choć nie wiem czy przyjmą się na tak gorącym stanowisku. 
Do ogrodu planuję kosmosa, aksamitki, i mieszankę kwiatów jednorocznych, a także róże pnące.
Jestem ciekawa waszych pomysłów co do dekoracji balkonów, jakie są Wasze ulubione rośliny i ,które Was miło zaskoczyły swą łatwością w pielęgnacji.

Pozdrawiam :)


Komentarze

  1. O fatycznie masz rację...trzeba pomału myśleć nad nasionkami:)
    Ciekawa jestem czy w moim ogródku zakwitną w tym roku malwy - kwiaty które kocham, a które od nasionek wysiałam, a po kilku miesiącach przesadziłam na miejsce stałe w ogrodzie.....ciekawa jestem czy zima im nie zaszkodziła...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa ile z moich roślin przetrwa zime w ogródku.

    Czy lobelię można wysiać bezpośrednio w grunt, czy to kwiatek doniczkowy i wymaga takich zabiegów (pikowania, rozsad itp) jak pokazywałaś na blogu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem niestety lobelię trzeba pikować i rozsadzać podobno wtedy zwiększa swoje rozmiary.
      Do gruntu polecam rośliny wieloletnie będzie mniej zabawy z corocznym ich wysiewaniem.

      Usuń
  3. Uroczy balkonik :) Jak w ogrodzie!!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mistrzyni obiektywu !

    Radosnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy życzę.
    Pozdrawiam ciepło :)
    K.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję.

Popularne posty z tego bloga

Chusty pochłonęły mnie do reszty, ukończę jedną i już na jej miejsce wskakuje następna. Szydełkowanie bardzo potrafi wciągnąć, zawsze znajdzie się chwila, żeby choć rządek zrobić.  Na różnych grupach szydełkowych są dostępne darmowe wzory, z których najczęściej korzystam. Jednak czasem zdarza mi się zakupić.  Tak było z Allyaną, chodziła za mną chyba z pół roku, chciałam ją wykonać z motka merino, aby posłużyła na zimę. Powstała z 1500 m motka merino/akryl od kokonki.pl. Ten sklep polecam z całego serca, moje wszystkie chusty powstały właśnie z kokonków. Chusta powstawała w tzw międzyczasie, około 2 miesięcy. Wzór średnio trudny, było trochę prucia:) Obecnie na szydełko wskoczyła Alexis. Pozdrawiam i zapraszam do śledzenia mnie na instagramie . 

Zgłosiłam się do konkursu Blog roku 2011

Warto spróbować,świetna zabawa i można pokazać się szerszej publicznośći. Może i Wy się zapiszecie. Blog Roku.

Róża ukończona.

Kontury wyszyte, róża wyprana i uprasowana czeka na Pana ramiarza.